13 Eylül 2014 Cumartesi

Bir SEO'ya ihtiyacınız var mı?

SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edicisi" için kullanılan bir kısaltmadır. Bir SEO ile çalışma kararı, sitenizi geliştirebilecek ve size zaman kazandırabilecek büyük bir karardır, ancak sitenize ve itibarınıza zarar verme riski de vardır. SEO'nun sitenize kazandırabileceği avantajların yanı sıra sorumsuzca hazırlanmış bir SEO'nun verebileceği zararları da araştırdığınızdan emin olun. Pek çok SEO ile diğer ajans ve danışmanlar, web sitesi sahipleri için aşağıdakiler gibi yararlı hizmetler sunmaktadır:
  • Sitenizin içeriğini veya yapısını inceleme
  • Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik önerilerde bulunma. Örneğin, barındırma, yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı
  • İçerik geliştirme
  • Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetimi
  • Anahtar kelime araması
  • SEO eğitimi
  • Belirli pazarlarda ve bölgelerde uzmanlık.
Google arama sonuçları sayfasında organik arama sonuçlarının yanı sıra genellikle ödemeli reklamların da ("Reklamlar" veya "Sponsorlu" ifadesiyle belirtilir) görüntülendiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi olmaz. Google, siteleri ücret karşılığında arama sonuçlarımıza eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez. Organik arama sonuçlarımızda görünmenin herhangi bir maliyeti yoktur. Web Yöneticisi Araçları, resmi Web Yöneticisi Merkezi blog'u ve tartışma forumumuz gibi ücretsiz kaynaklarda sitenizi organik arama için nasıl optimize edebileceğiniz konusunda bol miktarda bilgi bulabilirsiniz.
SEO araştırmanıza başlamadan önce tüketici olarak bilgi sahibi olmanız ve arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız çok faydalı olur. Şuradan başlamanızı öneririz:
  • Google Web Yöneticisi Yönergeleri
  • Google 101: Google Web'i nasıl tarar, dizine ekler ve sunar?
Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. SEO ile çalışmaya başlamak için en uygun zaman bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı düşündüğünüz zamandır. Bu şekilde SEO'nuz ve siz, daha en başından sitenizin, arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.
SEO'ya yöneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:
  • Önceki çalışmalarınızdan örnekler gösterebilir ve başarı öykülerinizden bazılarını bizimle paylaşır mısınız?
  • Google Web Yöneticisi Yönergeleri'ne uyuyor musunuz?
  • Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
  • Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
  • Sektörümüzdeki deneyiminiz nedir?
  • Ülkemizdeki/şehrimizdeki deneyiminiz nedir?
  • Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
  • En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
  • Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
  • Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemizde yaptığınız değişikliklerin tümünü bizimle paylaşıp önerileriniz hakkında nedenleriyle birlikte bize ayrıntılı bilgi verecek misiniz?
SEO'lar, müşterilerine değerli hizmetler sağlayabiliyor olsa da etik kuralları gözetmeyen bazı SEO'lar, agresif pazarlamacılık anlayışları ve arama sonuçlarına haksız yöntemlerle müdahale etme girişimleri yüzünden tüm sektörü şüpheli duruma düşürmektedir. Yönergelerimizi ihlal eden uygulamalar, sitenizin Google'daki görünümü ile ilgili olumsuz düzenleme yapılmasına neden olabilir ve hatta sitenizin dizinimizden kaldırılmasıyla sonuçlanabilir. Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular sıralanmıştır:
En yaygın hilelerden biri, aldatıcı yönlendirmeler kullanarak kullanıcıları başka bir siteye yönlendiren "gölge" alan adları oluşturmaktır. Çoğu zaman bu gölge alan adları, bir müşteri adına çalıştığını iddia eden SEO'nun kendisine aittir. Ancak aralarındaki ilişki bozulduğunda SEO alan adını farklı bir siteye, hatta rakibin alan adına yönlendirebilmektedir. Böyle bir durumda müşteri, tamamen SEO'ya ait olan bir rakip sitenin geliştirilmesi için para ödemiş olmaktadır.
Başka bir gayrimeşru uygulama da, müşterinin sitesinde bir yere anahtar kelimelerle yüklü "köprü" sayfalar yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın sayfayı daha fazla sorgu için daha alakalı hale getireceğini söylemektedir. Bu, doğası gereği yanlıştır; çünkü tek tek sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu köprü sayfaların, genellikle SEO’nun diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar da içermesidir. Bu tür köprü sayfalar sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi çirkin veya yasa dışı içerik barındıran sitelere de sahip olabilecek SEO'ya ve SEO’nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir.
Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.
ABD'de, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak için http://www.ftc.gov/ adresini ziyaret edin ve "File a Complaint Online"ı (Çevrimiçi Şikayette Bulun)

ayakkabı, çanta, moda uyumu, bot

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder